måndag, september 08, 2008

Choklad

Jag tycker om allt godis. Men speciellt choklad.
Som liten åt jag allt som var sött, men nu måste jag begränsa mig lite.
Jag vet att chokladdrycker i stort sett bara inehåller socker, men ibland måste man ju offra sig och göra sina fettreserver lite större. Eller så får jag ställa mig på träningscykeln och göra av med lite energi.
I alla fall; Oboy är dödligt gott. Och nu har jag hittat en ny chokladdryck som heter Daim Cocoa, jättegott. Det är ett bra pulver faktiskt, man kan till och med blanda det med vatten, hur det smakar vet jag inte. Men tillsammans med Arlas röda mjölk är den skitgod.
Kanske beror det på mjölken, jag vet inte. Men det är äckligt med drickpulver med massa socker i. Det är väldigt äckligt när man känner som små sockerbitarna. I Dumle-drycker känner man inga sockerkorn, tummen upp för det. Sen tycker ju inte jag om Dumle-godisar så den här lär ju mest smaka choklad, lite tråkigt om det är dumle-smaken man är ute efter!

Jag citerar en bloggare(, som jag inte kommer ihåg namnet på nu)
"Så, gå ut och köp detta nu och stöd Fazer.Köper du de billigare produkterna är du antingen white trash eller kommunist. "

Inga kommentarer: